Jak angażować uczestników szkoleń online?

Jak przełożyć szkolenia, które prowadziłeś w tradycyjny sposób na online – tak aby były nie mniej angażujące i nie mniej skuteczne?

10-11 marca 2022: Dwie 3-godzinne sesje online

W online prowadzisz swoje szkolenia od niedawna. Może nawet w trakcie miesięcy wakacyjnych z ulgą wróciłaś do tradycyjnej sali. Ale dziś już wiesz, że najwyższy czas oswoić się z wirtualną salą.

To szkolenie dla ciebie, jeżeli potrzebujesz pomysłów i narzędzi do tego, by przenieść swoje ćwiczenia do online. Co zamiast flipcharta? Jak podzielić grupę na kilka mniejszych? Jak pracować z kwestionariuszami? Jak przeprowadzić praktyczne ćwiczenia lub grę symulacyjną? Włączać kamerki czy nie? Pociąć 2-dniowe szkolenie na kilka krótszych sesji czy zostawić tak jak było?

Szkolenie będzie cenne także wtedy, gdy szukasz pomysłów na to, jak utrzymywać uwagę uczestników w wirtualnej sali – tutaj ludzie nudzą się szybciej niż w tradycyjnej.

Być może także chcesz poczuć się pewniej, poradzić sobie z poczuciem, że prowadzenie szkoleń online to rzecz nie do końca dla ciebie, że być może się do tego nie nadajesz, bo jesteś atechniczna?

Zapraszam cię serdecznie. Spotkajmy się na dwóch, 3-godzinnych sesjach szkoleniowych, w kilkuosobowej grupie i przyjrzymy się temu, jak radzić sobie w sali wirtualnej, tak, byś mogła czuć się w niej, jak u siebie i żeby prowadzenie szkoleń znowu dawało Ci radość.

Po ukończeniu tego szkolenia będziesz umieć

  • Zaplanować szkolenie online (m.in. długość trwania sesji, liczba uczestników).
  • Przeprowadzić w online ćwiczenia w małych grupach (od momentu podziału na podgrupy do sprawnego i dynamicznego podsumowania wniosków z użyciem tablic wirtualnych).
  • Zachęcić uczestników do dyskusji oraz zapanować nad jej przebiegiem tak, aby nikt jej nie dominował, by wszyscy, którzy chcą, mieli możliwość wzięcia w niej udziału.
  • Przeprowadzić zadania i praktyczne ćwiczenia online.
  • Zastosować zewnętrzne narzędzia online przydatne do przeprowadzenia burzy mózgów lub ankiety, czy też zastępujące karteczki post-it.
  • Przeprowadzić angażującą prezentację z użyciem dobrze zaprojektowanych slajdów i techniki storytelling.
  • Napisać lub nagrać zaproszenie dla uczestników, które zmotywuje ich do udziału w szkoleniu i zachęci do pracy z włączoną kamerą w trakcie szkolenia.
  • Zbudować atmosferę, zachęcającą do wymiany opinii i doświadczeń, np. poprzez dobrze dobrane ice-breakery i energizery.
  • Ustalić z grupą wspólne zasady, które ułatwią wam pracę w online.

DODATKOWO:

  • Poczujesz się pewniej, prowadząc swoje szkolenia w sali wirtualnej.
  • Będziesz się mniej stresować, prowadząc swoje szkolenia w online.
  • Zobaczysz innych trenerów w akcji, poznasz ich i nawiążesz z nimi zawodowe relacje.

Teraz widzę, że szkolenia online nie są takie straszne, że to nie jest dla mnie zupełnie nowa rzeczywistość. W sali wirtualnej wykorzystam wiele umiejętności, które już mam, z których korzystałam w sali tradycyjnej. Ale wiem też, że muszę w bardziej aktywny sposób wciągać uczestników w zajęcia, że teraz nie wystarczy rzut okiem, żeby sprawdzić, czy są ze mną – czyli więcej pytań, więcej zadań, nawet takich małych, oni po prostu muszą być aktywni, bo inaczej ich zgubię w tym onlinie .
Joanna, uczestniczka szkolenia „Train the Trainer Online”

Program szkolenia

JAK BUDOWAĆ DOBRĄ ATMOSFERĘ SZKOLENIOWĄ SESJI ONLINE?

» Dlaczego początek szkolenia w online jest taki ważny? Jak dobrze zacząć?
» Jak przełamywać lody, aby uczestnicy chcieli się angażować? Jak zadbać o integrację uczestników?
» Jakie zasady pracy trzeba ustalić z grupą, która pracuje online?
» Co to jest tzw. „miękki start” online?

JAK BUDOWAĆ DOBRĄ ATMOSFERĘ SZKOLENIOWĄ SESJI ONLINE?
JAK PRZYGOTOWAĆ SIEBIE, ŻEBY WEJŚĆ DO SALI WIRTUALNEJ Z DOBRĄ ENERGIĄ?

» Co mogę zrobić, żeby pracować z energią i dobrym nastawieniem?
» Jakie są moje rutyny przed szkoleniem?
» Jak radzić sobie z napięciem przed oraz tuż przed szkoleniem?
» Jak prowadzić szkolenie online z energią: na siedząco czy na stojąco? co mogę zrobić, aby mój głos brzmiał dźwięcznie?

Metody: praca w małych grupach + tablica wirtualna, dyskusja

JAK PRZYGOTOWAĆ SIEBIE, ŻEBY WEJŚĆ DO SALI WIRTUALNEJ Z DOBRĄ ENERGIĄ?
DLACZEGO W ONLINE JEST TRUDNIEJ ZAANGAŻOWAĆ NIŻ W SALI TRADYCYJNEJ?

» Co się dzieje z naszą uwagą w sali wirtualnej? Dlaczego tak trudno się skupić?
» Jaka jest optymalna długość sesji szkoleniowej online?
» Ile powinna liczyć grupa szkoleniowa online?
» Co z włączaniem kamer? Dlaczego uczestnicy nie lubią włączać kamer?
» Na czym polega zjawisko zmęczenia onlinem (Zoom Fatigue)? Jak sobie z nim radzić?
» Co mogę zrobić przed szkoleniem online, aby zwiększyć zaangażowanie uczestników w trakcie szkolenia?
Metody: mini-prezentacja, dyskusja

DLACZEGO W ONLINE JEST TRUDNIEJ ZAANGAŻOWAĆ NIŻ W SALI TRADYCYJNEJ?
INTERAKCJE W ONLINE SĄ KLUCZOWE: JAK ZADAWAĆ ANGAŻUJĄCE PYTANIA I WCIĄGAĆ W DYSKUSJĘ?

» Dlaczego uczestnicy nie angażują się w dyskusję online?
» Jaką formę mogą mieć pytania, żeby były intrygujące i ciekawe?
» Do kogo je kierować?
» Ankieta/chat/quiz/tablica wirtualna – jak je wykorzystywać do zadawania pytań? Pomocne aplikacje: google forms, mentimeter

INTERAKCJE W ONLINE SĄ KLUCZOWE: JAK ZADAWAĆ ANGAŻUJĄCE PYTANIA I WCIĄGAĆ W DYSKUSJĘ?
JAK W ANGAŻUJĄCY SPOSÓB ZROBIĆ PREZENTACJĘ

» Czy chowasz się za slajdami? Jak to zrobić inaczej?
» Jak ożywić prezentację? Anegdoty, przykłady, krótkie historie
» Jaki rodzaj storytelling jest super mocą trenera online? Przepis na wciągające storytelling
» Jak używać flipchart online? Dodatkowe pomysły na bycie analogowym trenerem w online
» Co zamiast flipcharta i żółtych karteczek w sali wirtualnej?

Metody: mini-prezentacja, kwestionariusz, praca w małych grupach, odgrywanie ról

JAK W ANGAŻUJĄCY SPOSÓB ZROBIĆ PREZENTACJĘ
DLACZEGO PRACA W MAŁYCH GRUPACH TO SUPER MOC W RĘKACH TRENERA ONLINE?

» Dlaczego praca w małych grupach wpływa na lepsze tempo i dynamikę szkolenia?
» Jak fachowo przeprowadzić pracę w małych grupach? Od instrukcji do wniosków
» Jak sprawnie i ciekawie podsumować pracę w małych grupach online?

Metody: praca w małych grupach + tablica wirtualna, dyskusja, mini-prezentacja

DLACZEGO PRACA W MAŁYCH GRUPACH TO SUPER MOC W RĘKACH TRENERA ONLINE?
JAK PRZENIEŚĆ SWOJE SZKOLENIE Z SALI TRADYCYJNEJ DO ONLINE?

» Czy można w całości przenieść szkolenie, które sprawdzało się w sali tradycyjnej do online?
» Jak przenieść ćwiczenia praktyczne do online?
» Czego nie da się przenieść z sali tradycyjnej do online?
» Czego nie warto przenosić z sali tradycyjnej do online?

Metody: dyskusja, demonstracja

JAK PRZENIEŚĆ SWOJE SZKOLENIE Z SALI TRADYCYJNEJ DO ONLINE?

Kto poprowadzi szkolenie?

Beata Pierzchała-Ryżak

Beata Pierzchała-Ryżak

Psycholog, trener. Od kilkunastu lat projektuje i prowadzi szkolenia interaktywne z zakresu umiejętności społecznych. Na sali szkoleniowej (nieważne czy tradycyjnej czy wirtualnej) po prostu petarda: szybko nawiązuje kontakt z uczestnikami, jest żywym przykładem tego, czego uczy na szkoleniach trenerskich, solidna i dowcipna. Wielu uczestników jej szkoleń mówi, że dużo się nauczyli, obserwując jak ona to robi.

Od kilku lat pomaga rozwijać umiejętności trenerów wewnętrznych Nokii oraz Electrolux Poland. Cyklicznie prowadzi też otwarte szkolenia trenerskie, do niedawna w Krakowie, od niedawna w online, w których wzięli udział trenerzy m.in. Axa Assistance, Capgemini, Alfa Laval Toyota Motor Poland, ABB, Samsung i wielu innych firm. Wspierała zespoły trenerskie w Banku Zachodnim WBK, Bluerank, IKEA Industry Wielbark, Veolia Energia Warszawa.

Pasjonatka metod interaktywnych w uczeniu innych. Teraz, w czasie pandemii, wspiera nauczycieli w szkole swojej córki, szukając wspólnie z nimi pomysłów na doskonalenie nauki zdalnej. W wolnych chwilach trenerka Odysei Umysłu, projektu edukacyjnego, który rozwija twórcze myślenie oraz projektowe działanie wśród dzieci i młodzieży.

Gdzie, kiedy, za ile?

W cenie:

  • udział w szkoleniu live-online
  • dostęp do wewnętrznej strony szkolenia z materiałami i pomocami do pobrania
  • praca warsztatowa w kilkuosobowej grupie
  • nieograniczony kontakt telefoniczny lub mailowy z trenerem po ukończeniu szkolenia
  • certyfikat ukończenia szkolenia

10 – 11 marca 2021

590

brutto

Dwie sesje 3-godzinne na platformie ZOOM,
czwartek-piątek: 9.30 – 12.30

Czego potrzebujesz, aby wziąć udział w sesjach?

Wystarczy Internet i laptop ze sprawną kamerą i mikrofonem. Korzystamy z narzędzia ZOOM, które nie wymaga instalowania po stronie użytkownika żadnego oprogramowania ani dodatkowych rejestracji.