Prowadzenie ćwiczeń

Jak przygotowywać i prowadzić ćwiczenia podnoszące umiejętności praktyczne?

22 maja 2020, 2 godzinne warsztaty online

Zapraszamy na dwugodzinne warsztaty online dla trenerów, którym zależy na tym, by ich szkolenia były jeszcze bardziej praktyczne.

Dzięki technikom, jakie poznasz podczas tych zająć łatwiej ci będzie konstruować efektywne ćwiczenia oraz je przeprowadzić.

Dzięki temu Twoi uczestnicy częściej będą mogli powiedzieć Po tym szkoleniu jestem pewna, że dam radę!

Czy zależy Ci na tym, żeby po twoich szkoleniach ludzie lepiej radzili sobie ze swoimi zdaniami i problemami? Czy zależy Ci na tym, by mogli powiedzieć: „To było praktyczne szkolenie! Teraz naprawdę sobie z tym poradzę”?

Zdarza się, że trenerzy skupiają się na pasjonujących prezentacjach, ciekawych grach czy żywych dyskusjach. To cenne rzeczy. Ale trener to nie jest ani wykładowca, ani kaznodzieja. Dobry trener ma za to wiele wspólnego z coachem sportowym: człowiekiem, który pracuje nad sprawnością i umiejętnościami drugiej osoby. Taka praca wymaga zejścia na poziom behawioralny – trzeba rozbić umiejętności na elementy, przełożyć je na konkretne ćwiczenia, stworzyć odpowiednie warunki do treningu, dostarczyć informacje zwrotne i wskazówki, zmotywować do ćwiczeń itd.

Kluczem do praktycznych szkoleń są dobrze opracowane i przeprowadzone ćwiczenia

Po ukończeniu tego szkolenia będziesz umieć:

  • W klarowny definiować umiejętności, potrzebne uczestnikom twojego szkolenia.
  • Trafnie diagnozować rzeczywisty poziom umiejętności twoich uczestników.
  • Wybierać odpowiedni typ ćwiczeń praktycznych.
  • Samodzielne opracować (lub dostosować) ćwiczenia najlepsze dla uczestników twojego szkolenia.
  • Przygotować materiały i pomoce potrzebne do ćwiczeń.
  • Dobrze połączyć blok ćwiczeń praktycznych z innymi blokami szkolenia.
  • Efektywnie udzielać instrukcji przed ćwiczeniami.
  • Udzielać uczestnikom przydatnej im informacji zwrotnej i wskazówek.
  • Budować w uczestnikach wiarę we własne możliwości i motywacją do stosowania nowych umiejętności.
  • Przygotować uczestników do radzenia sobie z przeszkodami, które napotkają po szkoleniu, gdy będę stosować to, czego się nauczyli.
  • Wspomagać uczestników po szkoleniu.

Przykład reakcji uczestnika po szkoleniu, na którym ćwiczenia zostały przeprowadzone zgodnie z tym, czego uczymy:

Gdy szłam na to szkolenie, mówiąc szczerze, nie myślałam, że uda mi się występować publicznie. Miałam wątpliwości czy się do tego nadaję. Na wielu szkoleniach można się dowiedzieć cennych rzeczy, ale jak to potem zastosować w praktyce? Wszystko się jednak zmieniło w trakcie ćwiczeń – na początku małych, a potem coraz bardziej kompleksowych. W końcu dzięki fantastycznej atmosferze i wsparciu kilka razy wychodziłam na środek i przemawiałam do grupy. Dostałam wiele cennych wskazówek i wsparcie. Teraz jestem pewna, że sobie poradzę z prawdziwymi prezentacjami.

Program

DIAGNOZA UMIEJĘTNOŚCI

W jaki sposób diagnozować to, co rzeczywiście potrafią uczestnicy: przed, w trakcie i po szkoleniu?

RODZAJE ĆWICZEŃ

Jakie są rodzaje ćwiczeń, które pozwalają podnosić umiejętności praktyczne?

KONSTRUOWANIE ĆWICZEŃ

Jak samodzielnie opracowywać ćwiczenia i symulacje? Jak dostosowywać gotowe ćwiczenia?

ŁĄCZENIE

Jak połączyć ćwiczenia praktyczne z innymi blokami szkolenia? Jak wykorzystać cykl Kolba?

UDZIELANIE INSTRUKCJI

Dlaczego udzielanie instrukcji przed ćwiczeniami jest tak istotne? Jak udzielać instrukcji przed ćwiczeniami?

WSKAZÓWKI I INFORMACJE ZWROTNE

Jak udzielać informacji zwrotnych i wskazówek w trakcie ćwiczeń?

PODSUMOWYWANIE

Jak zamykać symulacje i ćwiczenia? Jak podsumowywać ćwiczenia?

POCZUCIE SKUTECZNOŚCI

Czym jest poczucie skuteczności? Dlaczego ważne? Jak budować w uczestnikach poczucie własnej skuteczności i wiarę w swoje możliwość?

WSPIERANIE

Jak przygotować uczestników do wdrożenia nowych umiejętności w życie? W jaki sposób wspomagać uczestników po szkoleniu?

Kto poprowadzi szkolenie?

beata

Beata Pierzchała-Ryżak

Psycholog, trener. Przeszkoliła prawie 20 tysięcy osób i ciągle czuję pasję w tym, co robi. Jej mocną stroną jest prowadzenie szkoleń w sposób autentyczny. Uczestnicy jej szkoleń piszą w ankietach, że podoba im się energia, z którą pracuję, poczucie humoru i solidność. Współpracowała m.in. z Electrolux, Nokia, Makro Cash and Carry, Warta, NGK Ceramics Polska.

Organizacja i zgłoszenia

Szkolenie odbędzie się w piątek, 22 maja 2020 w godzinach 13:30 – 15:30 

W cenie:

  • udział w szkoleniu
  • materiały szkoleniowe

Kawę trzeba mieć własną 😉

Do spotkania na szkoleniu!

90zł brutto

piątek, 22 maja 2020

online

BEZPŁATNY EBOOK

Jak rozkręcić grupę szkoleniową?

Chciałbyś, żeby uczestnicy twoich szkoleń byli zaangażowani i aktywni? W tym praktycznym poradniku, zebraliśmy najważniejsze sposoby, dzięki którym skutecznie ożywisz każdą grupę.
POBIERZ TERAZ
close-link