Przenieś swoje szkolenia do online

Jak przełożyć szkolenia, które prowadziłeś w tradycyjny sposób na online – tak aby były nie mniej angażujące i nie mniej skuteczne?

10-11 marca 2021: Dwie 3-godzinne sesje online

W online prowadzisz swoje szkolenia od niedawna. Może nawet w trakcie miesięcy wakacyjnych z ulgą wróciłaś do tradycyjnej sali. Ale dziś już wiesz, że najwyższy czas oswoić się z wirtualną salą.

To szkolenie dla ciebie, jeżeli potrzebujesz pomysłów i narzędzi do tego, by przenieść swoje ćwiczenia do online. Co zamiast flipcharta? Jak podzielić grupę na kilka mniejszych? Jak pracować z kwestionariuszami? Jak przeprowadzić praktyczne ćwiczenia lub grę symulacyjną? Włączać kamerki czy nie? Pociąć 2-dniowe szkolenie na kilka krótszych sesji czy zostawić tak jak było?

Szkolenie będzie cenne także wtedy, gdy szukasz pomysłów na to, jak utrzymywać uwagę uczestników w wirtualnej sali – tutaj ludzie nudzą się szybciej niż w tradycyjnej.

Być może także chcesz poczuć się pewniej, poradzić sobie z poczuciem, że prowadzenie szkoleń online to rzecz nie do końca dla ciebie, że być może się do tego nie nadajesz, bo jesteś atechniczna?

Zapraszam cię serdecznie. Spotkajmy się na dwóch, 3-godzinnych sesjach szkoleniowych, w kilkuosobowej grupie i przyjrzymy się temu, jak radzić sobie w sali wirtualnej, tak, byś mogła czuć się w niej, jak u siebie i żeby prowadzenie szkoleń znowu dawało Ci radość.

Po ukończeniu tego szkolenia będziesz umieć

  • Zaplanować szkolenie online (m.in. długość trwania sesji, liczba uczestników).
  • Przeprowadzić w online ćwiczenia w małych grupach (od momentu podziału na podgrupy do sprawnego i dynamicznego podsumowania wniosków z użyciem tablic wirtualnych).
  • Zachęcić uczestników do dyskusji oraz zapanować nad jej przebiegiem tak, aby nikt jej nie dominował, by wszyscy, którzy chcą, mieli możliwość wzięcia w niej udziału.
  • Przeprowadzić zadania i praktyczne ćwiczenia online.
  • Zastosować zewnętrzne narzędzia online przydatne do przeprowadzenia burzy mózgów lub ankiety, czy też zastępujące karteczki post-it.
  • Przeprowadzić angażującą prezentację z użyciem dobrze zaprojektowanych slajdów i techniki storytelling.
  • Napisać lub nagrać zaproszenie dla uczestników, które zmotywuje ich do udziału w szkoleniu i zachęci do pracy z włączoną kamerą w trakcie szkolenia.
  • Zbudować atmosferę, zachęcającą do wymiany opinii i doświadczeń, np. poprzez dobrze dobrane ice-breakery i energizery.
  • Ustalić z grupą wspólne zasady, które ułatwią wam pracę w online.

DODATKOWO:

  • Poczujesz się pewniej, prowadząc swoje szkolenia w sali wirtualnej.
  • Będziesz się mniej stresować, prowadząc swoje szkolenia w online.
  • Zobaczysz innych trenerów w akcji, poznasz ich i nawiążesz z nimi zawodowe relacje.

Teraz widzę, że szkolenia online nie są takie straszne, że to nie jest dla mnie zupełnie nowa rzeczywistość. W sali wirtualnej wykorzystam wiele umiejętności, które już mam, z których korzystałam w sali tradycyjnej. Ale wiem też, że muszę w bardziej aktywny sposób wciągać uczestników w zajęcia, że teraz nie wystarczy rzut okiem, żeby sprawdzić, czy są ze mną – czyli więcej pytań, więcej zadań, nawet takich małych, oni po prostu muszą być aktywni, bo inaczej ich zgubię w tym onlinie .
Joanna, uczestniczka szkolenia „Train the Trainer Online”

Program szkolenia

JAK ZARZĄDZAĆ UWAGĄ UCZESTNIKÓW?

Dlaczego w online jest trudniej niż w sali tradycyjnej? Jaka jest optymalna długość sesji szkoleniowej? Ile powinna liczyć grupa szkoleniowa w online? Czy warto pracować z włączonymi kamerami?

JAK ZARZĄDZAĆ UWAGĄ UCZESTNIKÓW?
JAK BUDOWAĆ ATMOSFERĘ SZKOLENIOWĄ SESJI ONLINE?

Jakie zasady pracy trzeba ustalić z grupą? Jak przełamać lody, aby uczestnicy chcieli się angażować?

JAK BUDOWAĆ ATMOSFERĘ SZKOLENIOWĄ SESJI ONLINE?
JAK ROZPOCZĄĆ SZKOLENIE ONLINE?

Na czym polega „miękki start”? Jak angażować uczestników od pierwszych minut szkolenia?

JAK ROZPOCZĄĆ SZKOLENIE ONLINE?
JAK ANGAŻOWAĆ UCZESTNIKÓW ONLINE?

Jak zrobić ankietę lub kwestionariusz? Jak zadawać angażujące pytania? Jak przeprowadzić angażującą prezentację?

JAK ANGAŻOWAĆ UCZESTNIKÓW ONLINE?
JAK PRZENIEŚĆ ĆWICZENIA DO ONLINE?

Jak pracować w małych grupach? Jak sprawnie i ciekawie podsumować pracę w podgrupach? jak przeprowadzić ćwiczenia praktyczne? Jak przeprowadzić grę symulacyjną? Jak przeprowadzić odgrywanie ról? Co zamiast flipcharta?

JAK PRZENIEŚĆ ĆWICZENIA DO ONLINE?
JAK DOSTARCZAĆ MATERIAŁY UCZESTNIKOM?

Jaką formę mogą mieć materiały dla uczestników na szkoleniu online? Gdzie je umieszczać, aby uczestnicy mogli do nich łatwy dostęp?

JAK DOSTARCZAĆ MATERIAŁY UCZESTNIKOM?
JAK RADZIĆ SOBIE Z TRUDNOŚCIAMI TECHNICZNYMI?

Co może pójść nie tak? Jakie trudności pojawiają się najczęściej? Jak się zabezpieczyć? Jak sobie radzić?

JAK RADZIĆ SOBIE Z TRUDNOŚCIAMI TECHNICZNYMI?

Kto poprowadzi szkolenie?

Beata Pierzchała-Ryżak

Beata Pierzchała-Ryżak

Psycholog, trener. Od kilkunastu lat projektuje i prowadzi szkolenia interaktywne z zakresu umiejętności społecznych. Na sali szkoleniowej (nieważne czy tradycyjnej czy wirtualnej) po prostu petarda: szybko nawiązuje kontakt z uczestnikami, jest żywym przykładem tego, czego uczy na szkoleniach trenerskich, solidna i dowcipna. Wielu uczestników jej szkoleń mówi, że dużo się nauczyli, obserwując jak ona to robi.

Od kilku lat pomaga rozwijać umiejętności trenerów wewnętrznych Nokii oraz Electrolux Poland. Cyklicznie prowadzi też otwarte szkolenia trenerskie, do niedawna w Krakowie, od niedawna w online, w których wzięli udział trenerzy m.in. Axa Assistance, Capgemini, Alfa Laval Toyota Motor Poland, ABB, Samsung i wielu innych firm. Wspierała zespoły trenerskie w Banku Zachodnim WBK, Bluerank, IKEA Industry Wielbark, Veolia Energia Warszawa.

Pasjonatka metod interaktywnych w uczeniu innych. Teraz, w czasie pandemii, wspiera nauczycieli w szkole swojej córki, szukając wspólnie z nimi pomysłów na doskonalenie nauki zdalnej. W wolnych chwilach trenerka Odysei Umysłu, projektu edukacyjnego, który rozwija twórcze myślenie oraz projektowe działanie wśród dzieci i młodzieży.

Gdzie, kiedy, za ile?

W cenie:

  • udział w szkoleniu live-online
  • dostęp do wewnętrznej strony szkolenia z materiałami i pomocami do pobrania
  • praca warsztatowa w kilkuosobowej grupie
  • nieograniczony kontakt telefoniczny lub mailowy z trenerem po ukończeniu szkolenia
  • certyfikat ukończenia szkolenia

10 – 11 marca 2021

590

brutto

Dwie sesje 3-godzinne na platformie ZOOM,
czwartek-piątek: 9.30 – 12.30

Czego potrzebujesz, aby wziąć udział w sesjach?

Wystarczy Internet i laptop ze sprawną kamerą i mikrofonem. Korzystamy z narzędzia ZOOM, które nie wymaga instalowania po stronie użytkownika żadnego oprogramowania ani dodatkowych rejestracji.