Szkolenie trenerów wewnęrznych • Humanly
15769
portfolio_page-template-default,single,single-portfolio_page,postid-15769,ajax_fade,page_not_loaded,,qode-child-theme-ver-1.0.0,qode-theme-ver-10.0,wpb-js-composer js-comp-ver-4.12,vc_responsive
 

Szkolenie trenerów wewnęrznych

Intensywny, zwięzły warsztat, który w minimalnym czasie i w bardzo efektywny sposób przekazuje komplet wiedzy i umiejętności niezbędnych do prowadzenia skutecznych szkoleń wewnętrznych.

Uczestnicy

Specjaliści, menedżerowie i eksperci. Zarówno osoby już prowadzące szkolenia wewnętrzne, jak i początkujące.

Praktyczne sposoby

Zajmujemy się sytuacjami, jakie uczestnik spotyka podczas pracy nad szkoleniem. Pokazujemy jak poradzić z wyzwaniami.

Dużo celowych ćwiczeń

Dużo praktycznych i celowych ćwiczeń, które zawsze kończą się wnioskami i informacjami dla uczestników.

Modelowanie

Swoim zachowaniem modelujemy przyszłą pracę uczestników. Oprócz ćwiczeń i prezentacji, uczą się przez obserwację i asymilację.

CELE SZKOLENIA I RAMOWY PROGRAM

Cele szkolenia

Celem zajęć jest przygotowanie trenerów wewnętrznych do konstruowania i prowadzenia szkoleń metodami interaktywnymi.

Po ukończeniu szkolenia uczestnik potrafi:

Dobrać i zastosować metody pracy z grupą (m.in. prezentacja, dyskusja grupowa, praca w podgrupach, studium przypadku, quizy, ćwiczenia integrujące).

Podczas pracy z grupą poprawnie stosować niewerbalne i werbalne techniki pracy (takie jak: zadawanie pytań, parafrazowanie, sondowanie, podsumowywanie, wzmacnianie i angażowanie).

Rozpoznawać i efektywnie radzić sobie z trudnymi sytuacjami szkoleniowymi (np. trudne pytania, negatywne nastawienie uczestników czy brak koncentracji w grupie).

Wprowadzenie

Z jakich elementów składa się projekt szkoleniowy?

Co to jest szkolenie interaktywne?

Cztery zasady szkoleń, które angażują

Czym trener różni się od wykładowcy i eksperta?

Jak przygotować ciekawy i spójny program?

Jak sprawdzić czego potrzebuje grupa?

Jak ustalić cele szkoleniowe?

Jak dobrać treść – techniki zbierania, selekcji i grupowania treści?

Jak opracować i testować bloki szkoleniowe?

Jak przygotować ćwiczenia?

Rodzaje ćwiczeń, które stosuje się w szkoleniach interaktywnych

Zasady opracowywania ćwiczeń

Jak połączyć ćwiczenia z celami szkolenia?

Planowanie przebiegu szkolenia (podręcznik prowadzącego)

Jak wykorzystać prezentację w szkoleniu interaktywnym?

Struktura prezentacji czyli jak to wszystko ułożyć?

Wizualizacja czyli jak zaprojektować dobre slajdy?

Co to znaczy być naturalnym i mieć dobry kontakt z uczestnikami?

Jak pracować głosem? Inne elementy komunikacji niewerbalnej, ważne w prezentacji

Jak radzić sobie z dyskusją grupową?

Jakie jest kluczowe zadanie trenera w trakcie prowadzenia dyskusji?

Pytania z sali – jak reagować?

Co robić, gdy uczestnicy są mało aktywni i niechętnie dzielą się swoim zdaniem? Jak zachęcać do aktywnej dyskusji?

Co robić, gdy kontrola nad prowadzeniem dyskusji wymyka się? Jak kontrolować jej tempo?

Co robić, gdy jeden z uczestników dominuje dyskusję i próbuje przejąć kontrolę nad jej kierunkiem?

Inne trudne sytuacje

Jak kierować pracą grupy w trakcie szkolenia?

Co to jest tzw. dynamika i procesy grupowe?

Jak tworzyć bezpieczną atmosferę podczas szkoleń?

Co to jest opór? Jak z nim pracować (prewencja i interwencja)?

Ataki na prowadzącego – jak sobie z nim radzić?

Konflikty między uczestnikami

Co zrobić przed szkoleniem, aby zachęcić uczestników do udziału w nim?

Jak zaprosić uczestników?

Jakie działania wstępne podjąć?

Jakie działania wspierające mogą pomóc?

Gdy boisz się, że cię zje trema

Lęki szkoleniowe

Jak nie dać się stresowi?

W jaki sposób można zmniejszyć tremę ?

Jak zacząć? Pierwsze kluczowe minuty zajęć

Jak się przywitać i nawiązać kontakt z grupą?

Jak budować swoją wiarygodność i autorytet?

Jak ubiec ukryte obawy uczestników?

Jak omawiać cele i program szkolenia, by zaciekawić i zmotywować do udziału w zajęciach?

Jak zakończyć i ocenić szkolenie?

Jak podsumować i utrwalać wiedzę?

Po co oceniać szkolenie? Przykłady narzędzi i technik

Jak wyciągać wnioski i modyfikować kolejne szkolenie?

Będzie nam przyjemnie przygotować dostosowaną do Państwa potrzeb, niezobowiązującą ofertę szkolenia.

Informacje dodatkowe

  • Optymalna wielkość grupy szkoleniowej: 10 osób (maksymalnie – 14 osób)
  • Optymalny czas trwania szkolenia w wersji podstawowej: 3 dni (ok. 21 godzin zajęć)
  •  trakcie szkoleń uczestnicy biorą udział w nagraniach wideo.
  • W ramach przygotowania opracowujemy scenariusze oparte na pracy uczestników. Materiały te są wykorzystywane podczas ćwiczeń.
  • W ramach szkolenia uczestnicy otrzymują podręcznik trenera wewnętrznego.

Nasze doświadczenia

  • Przykładowa realizacja: Train the trainers dla Kredyt Bank i TUiR Warta. W projekcie wzięło udział ok. 50 osób – specjalistów z różnych branż, przygotowujących się do pełnienia roli trenera wewnętrznego.
  • Wybrani klienci, dla których realizowaliśmy ten program: Toyota Poland, TUiR Warta, NGK Ceramics Polska, PKP BP, BLStream Group, Bank Zachodni WBK oraz kilkanaście edycji szkoleń otwartych