Szkolenie adresowane jest do osób prowadzących rozmowy oceniające z podwładnymi.
W trakcie szkolenia uczestnicy poznają i ćwiczą scenariusz skutecznej rozmowy oceniającej.
Uczestnicy biorą udział w ćwiczeniach opracowanych w oparciu o realia Państwa Przedsiębiorstwa.
Podczas zajęć stosujemy m.in. filmy szkoleniowe nakręcone z udziałem aktorów oraz analizy przypadków.
Po ukończeniu szkolenia kierownicy:
Opanują scenariusz skutecznej rozmowy oceniającej.
Nauczą się dostosowywać styl prowadzenia rozmowy do doświadczenia i nastawienia pracownika.
Poznają techniki przygotowywania się do rozmowy oceniającej z pracownikiem.
Poznają techniki, podnoszące obiektywizm oceny.
Nauczą się przekazywać zarówno ocenę pozytywną jak i negatywną.
Nauczą się diagnozować i rozwiązywać problemy z niską jakością pracy.
Rozwiną umiejętności skutecznego reagowania na trudne sytuacje podczas rozmów.
Jakie korzyści z systemu mają oceniający i oceniani?
Kryteria oceny
Jak korzystać z nich w trakcie rozmowy oceniającej?
Jak interpretować poszczególne punkty skali ocen?
Rodzaje błędów na jakie narażona jest osoba oceniająca
Sposoby przeciwdziałania błędom oceny
Psychologiczne błędy oceny i przeciwdziałanie im
W jaki sposób formalny system ocen pomaga unikać błędów w ocenie pracy?
Jak zbierać potrzebne informacje i argumenty?
Analiza zadań i przykładów z ocenianego okresu
Praktyczny scenariusz rozmowy oceniającej
Dobór sposobu prowadzenia rozmowy w zależności od doświadczenia i nastawienia pracownika
Zasady prowadzenia skutecznej rozmowy oceniającej
Informowanie zarówno o mocnych jak i słabych stronach pracownika
Jak fachowo przekazać wysoką ocenę?
Jak fachowo przekazać niską ocenę?
Sposoby angażowania pracownika (m.in. poprzez zadawanie pytań)
Jak zakończyć i podsumować rozmowę oceniającą?
Jak zachęcić do rozmowy pracownika, który jest negatywnie nastawiony do procesu oceny (opór pracownika)?
Jak kontrolować przebieg rozmowy z pracownikiem, który nie zgadza się z oceną?
Jak radzić sobie w sytuacji, gdy pracownik zamiast odwoływać się do merytorycznych argumentów koncentruje się na subiektywnych kwestiach (np. porównuje się z innymi pracownikami)?
Jak angażować np. pracownika milczącego, „zamkniętego”?
Inne trudne sytuacje