Trener Wewnętrzny: następne kroki • Humanly
16848
page-template,page-template-full_width,page-template-full_width-php,page,page-id-16848,page-child,parent-pageid-16856,qode-quick-links-1.0,ajax_fade,page_not_loaded,,qode-child-theme-ver-1.0.0,qode-theme-ver-16.9,qode-theme-bridge,disabled_footer_bottom,qode_header_in_grid,wpb-js-composer js-comp-ver-5.4.5,vc_responsive
 

Trener Wewnętrzny: następne kroki

Jak zrobić następny krok na drodze trenera wewnętrznego?

SZKOLENIE OTWARTE DLA TRENERÓW WEWNĘTRZNYCH

2-dniowe warsztaty doskonalące, na które zapraszamy osoby mające na swoim koncie przynajmniej kilka przeprowadzonych szkoleń wewnętrznych.

Kraków, 29 – 30 LISTOPADA 2018

DLACZEGO WARTO PRZYJECHAĆ NA NASZE SZKOLENIE DLA TRENERÓW?

Trener to nie tylko osoba, która wygłasza prezentacje. To ktoś, kto aktywnie pracuje z grupą i ułatwia uczestnikom zdobycie umiejętności i wiedzy. Dlatego nasze szkolenie nie skupia się tylko na kwestiach komunikacyjnych. Pokazujemy także jak projektować proces uczenia, jak dobierać i selekcjonować treść, jak opracowywać materiały oraz jak stosować różnorodne metody szkoleniowe, angażujące uczestników. Te wszystkie umiejętności pozwalają stać się naprawdę skutecznym trenerem wewnętrznym.

 

Szkolenie jest opracowane po to, by nauczyć specjalistów/ekspertów w swojej dziedzinie skutecznego i nie wiążącego się ze stresem, przekazywania wiedzy i umiejętności innym pracownikom. Na zajęciach uczestnicy otrzymują sporą porcję wiedzy, ale będą także sporo ćwiczyć. Nagramy ich kilkakrotnie na video i udzielimy precyzyjnej informacji zwrotnej. Każdy uczestnik otrzyma indywidualną informację o swoich mocnych stronach, obszarach do rozwoju i optymalnych technikach ćwiczenia. Zajęcia odbywają się w małej grupie (max. 10 osób) dzięki czemu każdemu uczestnikowi poświęcimy odpowiednią ilość czasu i uwagi. 

CELE SZKOLENIA I RAMOWY PROGRAM

Cele szkolenia

Celem szkolenia jest przygotować Cię do zaprojektowania i efektywnego przeprowadzenia sesji szkoleniowej.

Będziesz umieć:

Przygotować i zastosować takie metody pracy z grupą jak: prezentacja, dyskusja grupowa, praca w podgrupach, studium przypadku, quizy, ćwiczenia integrujące

Zaprojektować bloki szkoleniowe (wybrać treść merytoryczną, dobrać metody szkoleniowe adekwatne do celów, opracować scenariusz szkolenia)

Angażować i motywować uczestników do udziału w szkoleniu (również w przypadku grup o różnym doświadczeniu, wieku czy nastawieniu)

Rozpoznawać i efektywnie radzić sobie z trudnymi sytuacjami szkoleniowymi (np. trudne pytania od uczestników albo negatywnie nastawiony uczestnik, który uważa, że “to wszystko bez sensu”, itp.)

Podczas pracy z grupą poprawnie stosować werbalne i niewerbalne techniki pracy (takie jak: zadawanie pytań, parafrazowanie, sondowanie, podsumowywanie, wzmacnianie i angażowanie)

I. WPROWADZENIE

Co to znaczy doskonalić swój warsztat i dlaczego to takie ważne?

Trener wewnętrzny to funkcja, która wymaga ciągłego doskonalenia warsztatu. W trakcie  naszego 2-dniowego spotkania nie będziemy przerabiać podstawowych zasad prowadzenia szkoleń (tym zajmujemy się podczas Intensywnego Szkolenia Trenerów Wewnętrznych), ale doskonaleniem tego, co kluczowe w pracy trenera.

W trakcie bloku wprowadzającego, oprócz wzajemnego poznania się, przyjrzymy się funkcji trenera wewnętrznego z lotu ptaka.

  • Trener Wewnętrzny: mapa funkcji (co robi trener, za co jest odpowiedzialny, jakie są jego cele)?
  • Lista kompetencji Trenera Wewnętrznego
  • Czym różnią się dobrzy Trenerzy od przeciętnych – kompetencje wyróżniające Trenera.
  • Cztery kluczowe obszary kompetencji doskonałego Trenera: angażowanie, porządkowanie, usprawnianie, motywowanie, troska o siebie samego.

II. ANGAŻOWANIE: Twoje szkolenia są pasjonujące!

Jak angażować uczestników i budować w nich motywację szkoleniową?

Jak pokazują badania, czynnikiem, który w największym stopniu koreluje ze skutecznością szkoleń, jest motywacja uczestników do aktywnego udziału w szkoleniu. (tzw. motywacja szkoleniowa)  Uczestnik, który nie „kupuje” szkolenia, nie ma szans czegoś z niego wynieść. Motywacja szkoleniowa zależy w pewnym stopniu od czynników poza szkoleniowych (np. atmosfery w firmie, warunków pracy itp.), jednak trener również ma na nią spory wpływ.

W tej części zajmiemy się sztuką angażowania uczestników. Dzięki poznanym metodom będziesz umieć zapalić do szkolenia nawet znudzonych, zdystansowanych czy niechętnie nastawionych uczestników.  Dzięki temu prowadzenie szkolenia stanie się znacznie łatwiejsze, a twoi uczestnicy więcej skorzystają z warsztatów?

  • Co to jest motywacja szkoleniowa? Jak ją określić?
  • Jak motywacja szkoleniowa wiąże się z efektywnością szkolenia?
  • Dlaczego pracownicy bywają negatywnie nastawienie do szkoleń?
  • Skąd się bierze znudzenie i dystans do szkolenia?
  • Jak zachowania trenera wpływają na poziom zaangażowania uczestnika?
  • Techniki angażowania uczestników w różnych fazach szkolenia.
  • Angażowanie uczestników po zakończeniu szkolenia.
  • Jak budować atmosferę szkolenia?
  • Jak radzić sobie ze znudzonymi i niechętnie nastawionymi uczestnikami?
  • Jak być autorytetem dla uczestników (nawet jeżeli jesteś młodszy i mniej doświadczony)?
  • Jakie są etapy zmian poziomu zaangażowania uczestnika?

III. PREZENTOWANIE: Poukładałeś mi to wszystko w głowie!

Jak prezentować treści by wszystko stało się jeszcze bardziej klarowne?

Szkolenie, w dużym stopniu jest formą prezentacji treści. Zadaniem trenera jest przekazać i uporządkować zakres wiedzy uczestnika. Nie da się tego osiągnąć tylko za pomocą dobrej prezentacji w power poincie czy za pomocą flipchartów (choć to również jest ważne).

W tej części warsztatu pomagamy odpowiedzieć sobie na pytanie, jakie każdy trener zadaje sobie podczas szkolenia: Co mam im powiedzieć? Co mam wybrać i w jaki sposób mam to przedstawić, by uczestnik bez problemów wszystko sobie przyswoił?

  • Selekcja treści: jak określić co warto zaprezentować?
  • Jak radzić sobie ze skomplikowanymi tematami?
  • Storytelling: Jak podczas szkoleń wykorzystywać opowiadanie historii?
  • Jak dać jeszcze jedną szansę PowerPointowi (i przygotować profesjonalne slajdy)?
  • Jak prezentować treść w płynny, naturalny sposób?

IV. AUTENTYCZNOŚĆ: Masz swój styl!

Autentyczność jest ważna zarówno z perspektywy angażowania uczestników, jak i efektywności prezentacji. Mimo że każdy z nas jest wyjątkowy i każdy prowadzi szkolenia w inny sposób,  nie zawsze łatwo jest  znaleźć swój prawdziwy styl. Twój styl to taki sposób podejścia do szkoleń, który z jednej strony jest przekonujący dla uczestników, a z drugiej pozwala ci dobrze się czuć na środku sali szkoleniowej..

Ta część zajęć będzie czymś w rodzaju kliniki stylu – wspólnie poszukamy elementów autentycznego stylu dla każdego z uczestników.

  • Elementy stylu: z czego składa się twój styl prowadzenia zajęć
  • Próba nieautentycznego wyróżniania się – czego unikać?
  • Jak znaleźć swoje autentyczne, mocne strony i uczynić je swoim znakiem wyróżniającym.

V. SPRAWNOŚĆ: dzięki twojemu szkoleniu, Naprawdę to potrafię!

Jak sprawić by szkolenia były praktyczne i  podnosiły sprawność działania uczestników?

Efektem doskonałego szkolenia jest nie tylko to, że uczestnik był w pełni zaangażowany oraz rozjaśniło mu się w głowie. Istotnym efektem dobrego szkolenia jest większa sprawność działania uczestnika. Aby to osiągnąć, niezbędne są praktyczne ćwiczenia, W tej części warsztatów zajmiemy się tym, w jaki sposób naprawdę skutecznie rozwijać umiejętności uczestników.

  • Skąd bierze się sprawność działania?
  • Psychologia nabywania umiejętności.
  • Typy ćwiczeń.
  • Zasady konstruowania ćwiczeń.
  • Jak przygotować materiały i pomoce do ćwiczeń praktycznych.
  • Zasady prowadzenia ćwiczeń.
  • Jak ćwiczyć zupełnie nowe umiejętności?
  • Jak nauczyć działania w inny sposób?
  • Jak uczyć rozwiązywania problemów?
  • Jak uczyć procedur?
  • Jak, kiedy i komu przekazywać informacje zwrotne?

VI. ZMIANY PO SZKOLENIU: moi ludzie zaczęli inaczej pracować!

Jak poprzez szkolenie wpływać na codzienną pracę uczestników? Jak budować w uczestnikach motywację do zmian?

Dla każdego trenera ważne jest, by uczestnik zastosował w miejscu pracy, to czego się nauczył (by nastąpił tzw. transfer szkoleniowy). Jest to jednak szczególnie ważne w przypadku trenera wewnętrznego. Gdy przełożony uczestnika mówi „Po twoim szkoleniu ludzie zaczęli inaczej pracować” – twoje akcje, jako trenera idą w górę. W tej części zajmiemy się tym, co możesz zrobić, by ludzie coś zmienili na swoim stanowisku pracy po powrocie ze szkolenia.

  • Przyczyny, dla których transfer nie następuje.
  • Jak podnieść szansę, że szkolenie coś zmieni?
  • Współpraca z przełożonymi uczestników.
  • Przygotowywanie uczestników na przeszkody i problemy.
  • Jak zmotywować uczestników do zmian?
  • Jak ułatwiać zadanie uczestnikom (np. poprzez pomoce szkoleniowe czy spotkania follow-up).
  • Jak ocenić efektywność szkoleń.
  • Jak podnosić efektywność przyszłych szkoleń?

VII. WELLBEING TRENERA: prowadzenie szkoleń bez stresu

Jak poradzić sobie ze stresem i napięciem? Jak czerpać ze szkoleń energię?

Prowadzenie szkoleń może być stresujące i męczące. A jednak wiele osób czerpie z tego zajęcia radość, poczucie satysfakcji, a nawet dzięki niemu odpoczywa.

W jaki sposób zadbać o własne samopoczucie? W jaki sposób sprawić, by szkolenia dodawały energii? Jak unikać pułapek związanych ze szkoleniami?

  • Jak radzić sobie z tremą?
  • Jak czuć się swobodnie na środku sali szkoleniowej?
  • Czy szkolenie odbierają, czy dodają mi energii?
  • Jak się regenerować?
Zgłoś swój udział w szkoleniu

Co mówią uczestnicy poprzednich edycji szkolenia?

Powiedzieć, że jestem zadowolona to mało - jestem szczerze zachwycona! Trudno znaleźć słowa, które trafnie opiszą moje zadowolenie, ale spróbuję. Szkolenie zostało przeprowadzone profesjonalnie i przyczyniło się do poszerzenia i uporządkowania mojej wiedzy z zakresu przygotowania i poprowadzenia sesji szkoleniowych. Szczególnie cenne były dla mnie ćwiczenia z użyciem kamery oraz feedback Trenera oraz pozostałych uczestników szkolenia. W trakcie szkolenia poznałam swoje mocne strony i wiem, nad czym muszę dalej pracować.
Nie do opisania jest fantastyczna energia Beaty i pozytywna atmosfera w trakcie całego szkolenia. Polecam to szkolenie każdemu, kto chce się rozwijać jako Trener Wewnętrzny i z przyjemnością wzięłabym udział w Train the Trainer 2 :-).
Katarzyna Schierle

Nie prowadziłem dotąd wielu szkoleń i większość zagadnień była dla mnie nowością. Mimo, że pozostali uczestnicy mieli spore doświadczenie, prowadzący dbali o to, żebym nie miał problemów z rozumieniem omawianych zagadnień. Cenna była możliwość skorzystania z doświadczeń innych uczestników oraz podglądania przy pracy prowadzących.
Marcin Bednarczyk

Szczególnie ciekawe i pozwalające spojrzeć na siebie z innej perspektywy były zajęcia z użyciem kamery, po której każdy z uczestników był poddany konstruktywnej ocenie. Pomogło mi to skorygować błędy i bardziej świadomie kierować stylem i sposobem prowadzenia zajęć. Zdecydowanie polecam to szkolenie wszystkim, którzy chcą doskonalić swój trenerski warsztat.

Barbara Karska

Świetnie przygotowane i poprowadzone szkolenie. Materiał logicznie ułożony i przekazany prostym językiem. Metody szkoleniowe dobrane tak, byśmy mieli możliwość szybkiego przełożenia ich na praktykę. Niezwykle cenna okazała się możliwość obejrzenia siebie na video oraz feedback od trenerów i uczestników. Szkolenie przez cały czas utrzymywało wszystkich uczestników na wysokich obrotach.
Anna Andziak

Kilkanaście godzin może zmienić kilka lata przyzwyczajeń i zrewolucjonizować patrzenie na coś, co było już oczywiste i mało nowatorskie. Pod koniec marca 2015 wzięłam udział w trzy dniowym szkoleniu dla trenerów wewnętrznych. Od 6 lat prowadzę szkolenia wstępne i okresowe BHP i bardzo potrzebowałam tych warsztatów. Po tak długim okresie intensywnych szkoleń chciałam konfrontacji i uzyskania konkretnej wiedzy na temat moich umiejętności trenerskich. Moje oczekiwania odnośnej szkolenia były duże, ale szkolenie prowadzone przez Beatę zdecydowanie przekroczyło w ogromnym stopniu to, czego się spodziewałam. Trzy dni szalenie intensywnej pracy diametralnie zmieniło moje nastawienie do prowadzonych przeze mnie szkoleń. Stało się to już po pierwszych kilku godzinach warsztatów. Jedno wystąpienie przed kamerą i już wiedziałam wszystko o sobie, jako trenerze. Okazało się, że mówię za cicho, podskakuję i przechylam się na boki, a ręce zaciskam, jak do modlitwy… Nie miałam o tym w ogóle pojęcia. To był dopiero feedback. Kiedy zobaczyłam się na filmie, zrozumiałam, że moje nastawienie do prowadzonych przeze mnie szkoleń było niewłaściwe. Zbyt twarde. Nie pozwalałam sobie na włączenie do szkolenia jego uczestników, gdyż źle określam cele szkolenia. Trzy dni, a w mojej świadomości dokonała się totalna rewolucja! Wszystko za sprawą prowadzącej. Uważam, że szkolenie stało na bardzo wysokim poziome merytorycznym. Wykorzystano wszystkie możliwe techniki w trakcie warsztatów. Beata była zaangażowana w 110 procentach w pracę z grupą, pozwalając nam otworzyć się zupełnie, przy jednoczesnym sygnalizowaniu naszych błędów, pomyłek, złych nawyków i przyzwyczajeń. Beata ma fantastyczną osobowość i tylko dzięki jej umiejętnościom szkolenie było świetne. Cudowne trzy dni, które stały się źródłem siły, wiary, pomysłów i pewności siebie! A co najważniejsze! PRAKTYCZNE! Jestem już po pierwszym szkoleniu, w trakcie którego zastosowałam zdobytą podczas szkolenia wiedzę . I wiecie co - moje szkolenie było SUPER! Ja podczas SZKOLENIA czułam się super!

Joanna Misiaszek-Szeliga, Urząd Marszałkowski Województwa Małopolskiego

Najbardziej podobało mi się, że całe szkolenie było formą warsztatów (przyznam, że najbardziej bałam się tego, żeby nie było "przegadane"). Pierwszy raz chłonęłam jak gąbka każdą informację. Na pewno moje szkolenia będą prowadzone w oparciu o cykl Kolba. Pozbędę się obszernych prezentacji w Power Point :-)!!! i włączę więcej pracy z grupą.
Joanna Świątek, Polfarmex

Osoby prowadzące potrafiły dotrzeć do każdej osoby i wskazać jej co robi poprawnie oraz jak może poprawić swoje szkolenia. Atmosfera pozwalała łatwo i bez zmęczenia przyswajać bardzo obszerny materiał. Poziom przygotowania szkoleń stał na bardzo wysokim poziomie, a w relacji do ceny jest trudny do pobicia.
Piotr Bułło

Każdy uczestnik mógł przećwiczyć konkretne umiejętności, m.in dzięki temu, że zajęcia miały charakter warsztatu i odbywały się w małej grupie. Dla mnie, niezmiernie ważna, była możliwość przećwiczenia takich technik jak: studium przypadku, prezentacja, dyskusja, odgrywanie ról czy ćwiczenia integrujące. Moim zdaniem po ukończeniu tego szkolenia, każdy będzie umiał samodzielnie przygotować i poprowadzić szkolenie.
Teresa Ajdamach

Gdybym miał ocenić swoje umiejętności przed szkoleniem, dałbym sobie czwórkę z plusem. Jadąc na szkolenie zastanawiałem się cóż nowego można się jeszcze nauczyć. Ku mojemu zdziwieniu, można dużo… Informacje zwrotne (kamera), ocena grupy, podstawy związane z prowadzeniem szkoleń. Uzyskałem: większa pewność, kontrola, merytoryka, którą już wdrożyłem i świetnie działa.
Łukasz Połczyński

Szkolenie poprowadzi

Beata Pierzchała - Ryżak

Beata Pierzchła – Ryżak
Ukończyła psychologię na Uniwersytecie Jagiellońskim. Jej droga do szkoleń rozpoczęła się w 1995 udziałem w Train the Trainer, prowadzonym przez trenerów z Rutgers University. Dwa lata później wzięła aktywny udział w tworzeniu Human Factor. Prowadziła wiele projektów trenerskich typu Train the Trainer. Współpracowała m.in. z Makro Cash and Carry, Volvo Polska, Netia, Nationale Nederlanden, TUiR Warta, NGK Ceramics Polska. Beata jako trener  doskonale łączy zadaniowe podejście (potrafi, kiedy trzeba, być naprawdę twarda) z przyjazną atmosferą zajęć (uwielbia pracę z grupą i grupa to czuje).

Miejsce

Szkolenie odbędzie się w Krakowie, tuż obok Rynku Głównego. Mamy nadzieję, że oprócz zajęć, uczestnicy znajdą trochę czasu na zanurzenie się w atmosferze Krakowa.

Termin

Szkolenie rozpoczyna się w czwartek o godzinie 10.00 i kończy w piątek o godz. 15.30.

Termin szkolenia: 29  – 30 listopada 2018

Cena

Cena szkolenia wynosi 1890 zł (przy wpłacie do 15 listopada marca 2018). W przypadku późniejszej wpłaty wciąż umiarkowana cena wynosi 2280 zł).

Cena obejmuje: udział w szkoleniu (w małej grupie, max. 8 osobowej), materiały szkoleniowe oraz wyżywienie (przerwy kawowe, obiady.)